Konzumáciou mastných rýb sa dá predchádzať strate pamäti

BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Konzumácia tuniaka a iných mastných rýb môže byť účinnou prevenciou proti strate pamäti. Ľudia, ktorí jedia pečené či grilované, nie vysmážané ryby s vysokým obsahom nasýtenej kyseliny omega-3, si tým dokonca znižujú riziko mozgovej príhody. Ako v pondelok uviedli fínski vedci, práve takzvaná tichá mozgová príhoda zväčša zapríčiňuje stratu pamäti či demenciu. "Predošlé výskumy už dokázali, že rybie mäso a rybí olej sú účinné v prevencii proti mozgovej príhode," uviedol Jyrki Virtanen z fínskej univerzity v meste Kuopio. Nasýtenú kyselinu omega-3 je možné nájsť napríklad v makrele, tuniakovi, sardinkách, lososovi. Virtanen dodal, že tieto druhy rýb riziko znižujú, u rýb pripravených vysmážaním však tento faktor zjavný nebol. SITA/Reuters

Vydané: 5. 08. 08 18:03

Ďaľšie články z kategórie

Konzumáciou mastných rýb sa dá predchádzať strate pamäti : diskusia

Žiadne komentáre k článku Konzumáciou mastných rýb sa dá predchádzať strate pamäti


 
TOPlist