Sójové výrobky môžu podľa vedcov znížiť počet spermií

BRATISLAVA 24. júla (WEBNOVINY) - Pravidelná konzumácia sójových jedál môže u mužov viesť k výraznému poklesu počtu spermií. Štúdia amerických vedcov pod vedením doktora Jorgého Chavarra z Harvardskej univerzity patrí k najväčším svojho druhu a jej cieľom je skúmať vzťah medzi kvalitou semena a rastlinou, ktorá obsahuje množstvo ženského hormónu - estrogénu, v tomto prípade fytoestrogénu. "U mužov, ktorí konzumovali sójové výrobky, sme zaznamenali nižšiu koncentráciu spermií než u tých, ktorí sóju nezaradili do svojho jedálneho lístka. Išlo o pomerne veľký rozdiel," uviedol Chavarro, ktorého výskum publikovali vo vedeckom časopise Human Reproduction (Ľudská reprodukcia). Vedecký tím analyzoval vzorky 99-tich mužov, ktorí v rokoch 2000 a 2006 absolvovali vyšetrenia zamerané na plodnosť. V priebehu vyšetrení analyzovali ich stravovacie návyky - zaujímali sa najmä o množstvo konzumovaných sójových výrobkov. SITA/Reuters

Vydané: 24. 07. 08 17:39

Ďaľšie články z kategórie

Sójové výrobky môžu podľa vedcov znížiť počet spermií : diskusia

Žiadne komentáre k článku Sójové výrobky môžu podľa vedcov znížiť počet spermií


 
TOPlist